2016. augusztus 13. 10:33 - MasterDwalin

Warzone: Resurrection 2.0 béta - Mi változik? És egy kis kedvcsináló....


10379887_630237313733758_6537426547650219398_o.jpg

Elég sokat írok a blogon a Warzone:Resurrection wargame kapcsán, de ezen írások többsége a játék világáról, a Mutant Chronicles univerzumról szól. Most viszont, hogy a játékot jegyző Prodos Games kiadta a wargame rendszer 2. kiadásának béta verzióját, újra magáróla a rendszerről olvashattok ebben a bejegyzésben! 

Ez a cikk főként azoknak hasznos, akik játszottak vagy legalább elolvasták az első kiadást (vagy az arról írt cikkeim egyikét). És azok akik számára a 2.0 változások nem érdekesek, hagytam egy kis kedvcsinálót a cikk végén! ;) 

Na de akkor lássunk is hozzá! Lássuk milyen újításokat is tartalmaz (eddig) a Warzone:Resurrection 2.0 bétája?

- Az 'Sz' érték az egységek profiljában: Ez a 'Size' azaz méret értéket jelöli. Ezek az előre meghatározott méret kategóriák könnyebben eldönthetővé teszik a 'látlak vagy nem látlak'  illetve a 'kitakarlak vagy sem' vitákat. 

- Aktivációs sorrend: Az új szabályok értelmében a körben legutoljára aktivált egységet az új körödben nem lehet elsőként aktiválni. Volt már pár eset ahol kifejezetten ez mentette meg egy egységem, de szerintem ki lehet bírni ezt a változtatást.

- Lovasság: A nemrég megjelent Varg Riders kapcsán vezettek be egy új egységtípust, a lovasságot (Cavalry). Ezen egységek különlegessége, hogy egy aktivációs pontból támad a lovas és a hátas is. Valószínű, hogy a játék eddigi egyetlen lovassági egysége, a Necrobeast rider is átavanzsál majd 'Bike'-ból 'Cavalry'-ba ezek után. 

- Karakterek: Eddig a nevesített karakterek, tisztek és hősök 'Warlord' illetve 'Lord' néven futottak. Ezt kukázták, és mindegyikőjük megkapta a 'Character' jelzőt. Most már csapatunk/seregünk vezére a legmagasabb LD-vel rendelkező 'Character' lesz. Sőt, a második kiadásban bármelyik karakterünk csatlakozhat osztagokhoz, illetve játék közben ki is válhatnak belőlük. Ez anno a 'Warlord' egységekre nem vonatkozott. 

- Get the gun!: Az első kiadásban, ha az osztagunk egyik speciális fegyveres tagja veszteségként leesett, akkor egy 3"-re lévő, saját osztagba tartozó, nem Squad Commander figura felvehette a fegyverét egy sikeres 'Get the gun' dobás után. Ezen dobás sikeréhez továbbra is 10 vagy az alá kell dobni, de már nem kell hozzá maximum 3"-es távolság. Ez a változtatás érthető és örülök is neki! Attól még, hogy az osztag többi tagja egy kicsit messzebb van nem tűnik el az a rakétavető. 

- AP közelharcban: Az továbbra sem változott mi szerint, ha egy egység közelharcban kezd egy kört, akkor csak egy aktivációs ponttal (AP) rendelkezik. Ez annyiban egészül majd ki, hogy, ha az adott egységed csak nála 2 SZ-el kisebb figurákkal van közelharcban, akkor teljes AP-t kap majd. 

- Akciók: Talán a legfontosabb változás az akciók terén a speciális osztag akciók eltörlése. Szerintem ez nem is probléma, úgy is mindig elfelejtettem, hogy egyáltalán léteztek. Az akciók a 2.0 bétában három csoportra vannak osztva:

Ingyenes akciók: Ezek azok amik nem kerülnek AP-be. Ide tartozik a 'Free Closing', ami a közelharcban kezdett egység ellenfél felé való mozgása, mely anno nem volt külön akció, de úgy működött. A másik egy teljesen új dolog, a 'Pivot', tehát fordulás. Eddig ez kizárólag a mozgás akció része volt, most már viszont 0 AP-ért foroghatunk az egységeinkkel. Ez egy nagyon jó újítás, ami segíti a közelharcos egységeket. 

Egy pontba kerülő akciók: 

Walk: Ez a sima mozgás, a nevén kívül nem változott semmi. 

Charge: Roham. Itt sincs változás. 

Battle Focus: Ez az új neve az 'Aim' akciónak.

Evade: Eddig Hide-ként futott. De az Evade katonásabb elnevezés. 

Shooting: Ahogy eddig is. 

Close Combat: Dettó.

Spot: Új akció, a 'Stalk' módban lévő sunnyogó ellenséget lehet azonosítani vele. 

Cast: A 'B' (Buff) és 'D' (Debuff) típusú pszi erők használatához. Amúgy az egyetlen ismételhető akció. 

Két pontba kerülő akciók: 

Run: A dokumentumból kimaradt. Nem változott. 

Rapid Fire: +1 RoA (Igen, már nincs megkülönböztetett RoF és RoA, a távolsági és közelharci támadásnak, csak RoA) és -4 RS (Ez eddig -2 volt). 

Sentry: Annyiban változott, hogy 'Sentry' módban bármilyen 0 vagy 1 pontba kerülő aktiváció használható. 

- Resource kártyák: Eddig a Warlord típusától függött, hogy hány kártyát adtak. Ez most már fixen 8, melynek a felét ugyan úgy elveszítjük a Commander halálakor. 

- Fearless: Ez kicsit változott. Most már egy 'Fear' dobás esetén a figura LD-je a 'Fearless(x)' értékkel nő. Ha ez a módosító 0-ra redukálná a Fear LD csökkentő hatását, a figura automatikusan átment a teszten. 

- Critical force: Szerencsére az előző kiadás külön járműre és nem járműre vonatkozó Critical Damage és Critical Force képességét összemosták. Hála az égnek! Sose tudtam megjegyezni melyik volt melyik... 

-Terep típusok: Az előző kiadás terep típusait leegyszerűsítették. Most lesz 'Open' effekt nélkül, 'Impassable' amit meg kell kerülni és blokkolja a Line of sight-ot, illetve 'Difficult', amin áthaladva a figura mozgási értéke 2-vel csökken. Személy szerint szerettem a 'Light' és 'Heavy' rendszert, de megleszek ezzel is. 

-Terep és lövés: Eddig nem lehetett olyan célpontra rálőni, ami legalább 3 tereptárgyon túl volt. Ez most annyival egészül ki, hogy ha fegyvertávon belül van a célpont, de legalább 3 terepen túl, akkor természetes 1-es dobással el lehet találni. Ez lett a 'Lucky shot'.

-Lövés és a távolság: Bejött egy új szabály, mi szerint, ha olyan célpontra lövünk ami a lőtávunk felén túl van, akkor az RS érték csökken 2-vel. Ez is valószínűleg a közelharci seregek erősítésére vonatkozó újítás. 

-Lövés és az SZ érték: A távolságon és a fedezéken túl az adott célpont SZ értéke, tehát magassága is befolyásolja a lövés értékét. Az RS érték annyival nő, amennyi a célpont SZ értéke. Teát minél nagyobb valami, annál könnyebb azt eltalálni. 

-A fedezék rendszer: Az előző kiadásban kétféle fedezék volt. Az RS-t 2-vel csökkentő 'Light' és a 4-el csökkentő 'Heavy'. A 2. kiadásban viszont csak egyfajta fedezék lesz, ami 4-el csökkenti az ellenfél mentőjét. Hogy ez mennyire volt szükséges nem tudom. Én szerettem különbséget tenni egy homokzsák és egy bunkerfal védelmi értéke között. 

-A DEF: Kaptunk egy másik új karakterisztika értéket, ez pedig a DEF, tehát a 'Defence', azaz a védelmi érték. Közelharcban a támadó figura CC értékét a célpont DEF értéke csökkenti, ezzel szimulálva azt, hogy a célpont megpróbál kitérni a támadás elől. A DEF érték csak a 'Front facing'-ben él! 

-A Counter-Charge: Az ellenroham is bevezetésre került, mi szerint, ha egy figura átmozog egy ellenséges figura CCWR-jén (közelharci fegyver ütőtávolsága), akkor egy sikeres LD dobást követően az ellenséges modell megrohamozta és megállította azt.  

-Visszavonulás: Ez is lényegesen le lett egyszerűsítve. Ha egy figura kimozog egy nála nagyobb SZ-el rendelkező ellenséges figura CCWR-jén akkor tennie kell egy ST tesztet. Ha a teszt nem sikerül, akkor a figura veszít egy AP-t. Ez a szabály nem él, ha a visszavonulás "kényszerített". 

-Nőtt a hozható hősök száma: A seregépítési szabályokban nőtt a hozható hősök, tehát Character egységek száma. Már az alapnak számító Standard OOC-ben is 1-5 Character lehet a csapatban. 

-Stalk: A közelharci egységek erősítésére vezették be a 'Stalk' képességet. Ennek lényege, hogy az adott egységet nem felhelyezzük az asztalra, hanem két egymástól max. 10 inchre lévő jelzőt helyezünk fel helyettük. Az egységet birtokoló játékosnak jelölnie kell, hogy melyik jelző alatt van a lopakodó osztag és melyik csak egy csali. Az osztagot bármikor felfedheti a tulajdonosa, illetve az ellenség is, ha legalább 8 inchre van a jelzőtől egy figurája és az rá is lát arra.

Szerintem ez egy nagyon ötletes újítás, és alig várom, hogy kipróbálhassam élesben is. Hasonló mechanika van az Uncharted Seas/Dystopian Wars játékok esetén a tengeralattjáróknál. És ott is működik a dolog.  

-Rapid Deployment: Nagy változás, hogy a deszantos egységek már nem csak a második, hanem akár az első körben is bejöhetnek. Maga a Rapid Deployment teszt is biztonságosabb lett, mivel 20-as dobás esetén nem levesszük az osztagot veszteségként, hanem csak D20 inchet szóródik a figurák. Ami azért jobb.   

-Eltűnnek a Megadeck-ek: Advanced játékmódban eddig minden frakciónak saját kártyái voltak, amiket külön Megadeck paklikként lehetett megvenni, de a második kiadásban egy univerzális pakli lesz mindenki számára. 

-Egységes jármű AP: Az előző kiadásban minden járműnek saját AP-je, tehát aktivációs pont száma volt. Ez a 2.0-ban egységesen 3 lesz. 

-Koherencia: Eddig az osztag parancsnok LD értékének fele volt, a 2.0-ban minden egység profilján fel van tüntetve, hogy az osztag parancsnoktól hány inchre távolodhatnak el a figurák. 

1510383_10152981394044775_8617906667159938454_n.jpg

Véleményem eddig:

Az eddig olvasottak alapján nagyon tetszik a 2.0 béta! Egyszerűsödött az akciók rendszere, a Crit Dam-Crit Force rendszer és tetszik az új Stalk is! Továbbá kiemelném, hogy a szabálykönyv felépítésében nagyon sokat javult. Mert valljuk be, az első kiadás szabálykönyvében megtalálni valamit néha elég nehéz volt...

A fedezékrendszer egyszerűsödése az egyetlen dolog amit sajnálok. Ezen felül nagyon elégedett vagyok a Prodos eddigi munkájával és várom a hivatalos megjelenést! 

Kedvcsináló:

Nos, kedves Olvasó, ha itt kezdted a cikket, akkor az azt jelenti, hogy nem ismered a Warzone: Resurrection wargame-et és/vagy a Mutant Chronicles világot amiben az egész játszódik. Nos hadd adjak egy kis ízelítőt neked!

A Mutant Chronicles egy futurisztikus, dieselpunk világ, melyben a Naprendszerben szétszóródott megacégek vívják egymással és a Sötét Légió démonikus hadaival a véget nem érő, brutális háborút. Ebben a világban játszódik a 32mm-es figurákat használó, skirmish wargame, a Warzone! 

A játék általában 20-30 figurát használ, de ennél kevesebbel vagy többel és játszható. Egyéni figura- és váltott játékos aktiváció van, ami pörgőssé teszi a játékot. A rendszer 20 oldalú kockát használ, valamint egy 'Resource' kártya rendszert a különböző képességek és bónuszok használatához. 

A játék egy kezdődobozzal kényelmesen elkezdhető, a 2.0 változtatásokkal pedig jócskán egyszerűsödött is. A kezdődobozok olyan 15.000 Forint körül mozognak és általában 12 figurát és 1 járművet tartalmaznak! 

Szóval, ha érdekel egy pörgős, kevés figurával is élvezhető wargame, ami egy érdekes világban játszódik és nem kell hatalmas összegeket rákölts, jó helyen jársz! ;) 

Ha érdekel a világ, akkor ajánlom a róla írt régebbi cikkeimet: 

Bevezető a Warzone-ba II/a.: A Mutant Chronicles világa!

Bevezető a Warzone-ba II/b.: A Mutant Chronicles világa! (folytatás)

Bevezető a Warzone-ba III.: A Capitol Megacorporation (1.6-al kiegészítve)

A Warzone Resurrection bemutatása: A Bauhaus Megacorporation! (Háttértörténet)

Ha pedig a játék, akkor várunk a hazai Facebook csoportban! 

Címkék: bemutató warzone
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://dicerunner.blog.hu/api/trackback/id/tr728880598

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása